De powerrrrr van vitamine C

Als je je wel eens hebt afgevraagd wat nou toch de sleutel is tot snél herstel na een ziekte, heb je hier je antwoord: vitamine C! Als je hier niet genoeg van hebt, genees je moeilijk en langzaam.

Volgens de boekjens is vitamine C er vooral voor een goede weerstand. Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want vóórdat je ziek wordt, speelt vitamine A een veel grotere rol: als je daar genoeg van hebt, word je gewoon niet gauw ziek en krijg je ook niet gauw blessures. Krijg je toch een blessure, dan is die niet zo erg als bij iemand met een laag vitamine A-gehalte. Duurt het herstel vervolgens lang, dán mag je aan de vitamine C. Duurt die griep altijd zóóó lang bij jou, dan heb je ook behoefte aan meer vitamine C.

In mijn jarenlange ervaring met gezondheid heb ik ontdekt dat het zo werkt. Dat is cruciale kennis, want je geneest gewoon niet, als je de verkeerde vitamines of mineralen aanvult. Of als je niet grondig te werk gaat, beginnend bij de wortel enzo. Als je een paardebloem uit je tuin trekt, pak je die toch ook bij de wortel beet? Anders staat ‘ie er binnen no time weer! En zo is het ook met ziektes in jezelf.

Dus de volgorde om te genezen werkt als volgt: eerst kijken naar de shockervaringen die je gehad hebt in je leven. Een ongeval of een sneer die je van iemand kreeg en waardoor je even de moed kwijtraakte of zelfs langdurig. Je dient je hersenen te leren om die shock weer te verwerken en daarna kun je de voedingsstoffen waar je tekort aan hebt, voor eens en voor altijd aanvullen. Dan krijg je daarna niet wéér tekorten en ga je echt genezen.

Om dat grondig te doen, is het het beste als ik even naar je dieet kijk. Het kan zijn dat je iets eet wat je voedingsstoffen ondermijnt. Bijvoorbeeld bloemkool of vis, maar er zijn meer dingen die je beter niet te veel kunt eten en andere dingen die je genezing ondersteunen. Als je nu gelijk aan je omega-vetzuren denkt, bij het lezen van het woord ‘vis’, zeg ik je heel even dit: in olijfolie zitten álle omega-vetzuren en ook vitamine D, die daarbij hoort. Als je dat in je dieet breit, heb je daar nooit een tekort aan. Alleen moet je het wel aanvullen als je het tekort al hebt. Daarover kun je hier informatie vinden.

 

©Sophia Vassiliou – Vassiliou Empowerment

 

Tags: vitamine C-tekort, vitamine C aanvullen, snel herstellen na ziekte