Het verband tussen voedingsstoffen onderling

vitamines

Sorry, this entry is only available in Dutch For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Vele malen heb ik verteld over hoe verschillende voedingsstoffen met elkaar samenwerken en hoe je ze allemaal nodig hebt voor iedere taak in je lichaam. Ik heb de stoffen en stofjes die voedingsstoffen aan elkaar verbinden, eens op een rijtje gezet. Dan kan ik het duidelijker uitleggen en ik denk dat je dan ook wel begrijpt waarom je, indien je vitamines uit een pot of uit een injectie snoept, dat altijd met overleg zou moeten doen. En nooit voor lange tijd.

 

Zo zitten voedingsstoffen aan elkaar:

Ik begin lekker makkelijk bij natrium. Dat helpt om je in psychisch opzicht in evenwicht te houden. Verder helpt het bij je vocht- en vethuishouding en helpt het tegen hoofdpijnen. Dit is wetenschappelijk allemaal bekend. Wat ook bekend is, is dat natrium en kalium bij elkaar horen. Dat ze elkaar aanvullen of hoe je het maar wilt uitdrukken. Samen zorgen ze dat je niet zoveel pijn hebt. Maar natrium ondersteunt ook kobalt en dat heb je nodig voor een gezond gebit. De wetenschap snapt wel dat koeien kobalt nodig hebben – gras zit daar dan ook vol mee – maar voor mensen gaat het niet veel verder dan een oude methode voor bestraling bij kanker.

Toch gaan we verder, want kalium heeft ook chroom nodig. En chroom verbindt kalium aan zichzelf, aan ijzer en selenium. Ik maak het weer gemakkelijk en ga verder op ijzer. Dat heeft daarnaast nog laurinezuur nodig, net als vitamine D het ook goed kan gebruiken. Vitamine D vervolgens heeft naast laurinezuur ook orootzuur nodig. Met die combinatie wordt nogal wat omgestoeid in laboratoria met behulp van ratten, dus het is bekend bij de wetenschap.

Orootzuur nu ondersteunt tevens zink bij diens werk aan je DNA. Zink op zijn beurt heeft weer fluor nodig en dat verbindt het mineraal aan calcium, dat ook goed kan samenwerken met fluor. Als je dus zuinig op je tanden wilt zijn, neem dan een tandpasta waar bijvoorbeeld (peper)muntextract in zit. Daar zit zowel calcium als fluor in en ook kobalt, waarvan ik zonet vertelde dat het je gebit beschermt. Kobalt zit in alles wat groen is.

 

Waarom vitamines slikken niet zo handig is

Ik ga met alle liefde nog een kwartier door met het uiteenzetten welke stoffen met elkaar samenwerken en hoe. Dan zul je begrijpen dat alle vitamines, alle mineralen, alle aminozuren, hormonen, eiwitten en andere stofjes elkaar allemaal nodig hebben. Ze zitten allemaal aan elkaar vast. En als je dan bijvoorbeeld kale vitamine C uit een pot slikt, krijg je al die andere 129 (ik heb ze geteld) stoffen niet binnen. Zoals ik al eerder verteld heb, moeten die dan instant naar je lever worden getransporteerd. Die filtert immers je voedingsstoffen uit je eten en stuurt ze je bloedbaan in.

Wat je dan krijgt, is dat je orootzuur, dat hoogstwaarschijnlijk in het binnenste van je cellen met de DNA aan de gang is, helemaal daaruit weggehaald moet worden en naar je lever vervoerd. En je bioflavonoïden, die eigenlijk moeten zorgen dat je lichaam seintjes doorgeeft over van alles (dus dat je lichaam met je hersenen communiceert over allerlei taken). Die seintjes krijg je dan maar even niet, want tja … jij gelooft de commerciële ‘wetenschap’ en die vertelt je niet dat ze eigenlijk bioflavonoïden in je vitamines zouden moeten stoppen, maar dat ze dat niet doen.

Alle honderd stoffen en stofjes moeten dus allemaal helemaal vanuit je tenen en je haren, of binnenuit je botten vandaan getoverd worden en op de trein naar je lever gezet. Allerlei taken in je lijf moeten daardoor gepauzeerd worden of op een laag pitje gezet. Dat is waarom ik altijd zeg: okee, als je een enorm tekort hebt aan een voedingsstof, kun je die wel aanvullen uit een pot. Maar vul niets aan waar je eigenlijk wel van weet dat je er genoeg van hebt en neem er een glas sinaasappelsap bij.

 

Alle stoffen zitten in alle voeding

Bovendien denk ik dat je nu ook begrijpt dat in alles wat je eet, alle 129 stoffen zitten. In iedere plant zitten de voedingsstoffen anders gerangschikt, dus in andere hoeveelheden. In een sinaasappel zit dus ook heus natrium, alleen maar een klein beetje. En in prei zit ook een heel klein beetje vitamine B. En nog even belangrijk; alledrie de omega-vetzuren (3, 6 en 9) zitten in al je eten en vooral in zonnebloemolie en olijfolie zijn ze rijkelijk vertegenwoordigd. Alledrie!! Je hoeft dus niet van die stinkende viscapsules te slikken, want vis ondermijnt je ijzer. Dan krijg je dáár weer een tekort aan en bovendien zit het vol met fluor en met kwik.

Dit is informatie die ík hoogst persoonlijk heb ontdekt. Delen ervan kun je verspreid over de wetenschap wel terugvinden, maar zij hebben daar niet veel kennis van. Dat is één van de redenen waarom jouw arts je vertelt dat je nooit meer van die B12-injecties af kunt en dat je nooit meer kunt genezen van je MS, je ziekte van Crohn, je ADHD en alle andere 1000 ziektes meer, waarvan zíj denken dat je er niet van kunt genezen. Het kan wél, maar dan moet je mijn kennis en mijn gaven hebben.

 

©Sophia Vassiliou – Vassiliou Empowerment

Geef gerust een leuke reactie / Please feel free to give a nice reaction

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.